FANDOM

DreamStream VideoEdit

DreamStream heeft er voor gekozen zelf haar eigen "uitzending gemist" te hosten. Op de videosite komt ook ruimte voor zorgvuldig geselecteerde (nieuws)partners om hun mededelingen online te plaatsen.

DreamStream Teaser Kickin' the Country02:55

DreamStream Teaser Kickin' the Country

Tot nader is de maximale omvang van een videofile 1 gigabyte en de maximale lengte 320 minuten.  De stream via deze faciliteit moet uiteindelijk in full HD gaan plaatsvinden, in de huidige opzet staat een en ander nog op normale kwaliteit, die al aanzienlijk hoger ligt dan Youtube en Vimeo van welke laatse site de clip hiernaast komt. 

Een uniek produktEdit

De site is opgezet met Clip-Bucket onder Linux.

Aangestuurd door het Clip-Bucket script draaien tools als ffmpeg, mp4box en flvtool2. De installatie van het Clip-Bucket script zelf is redelijk eenvoudig maar lukt niet voordat de juiste tools op je server staan. Voor de juiste installatie van bijvoorbeeld ffmpeg moet je toegang tot je eigen server hebben waarop je eerst de juiste codecs plaatst en vervolgens op deze server ffmpeg compileert, deels in c++ deels in assembler. 

Dsvideo

DreamStream video streaming voor eigen non profit doeleinden

Deze stunts dienen min of meer ook te worden uitgevoerd met andere tools. 

Voor veel mensen zal kant en klare hosting van Clip-Bucket dan ook de enige optie zijn. Dat past niet in de DreamStream filosofie waarin we alles zoveel mogelijk in eigen beheer willen houden. De site staat op een zelf samengesteld stuk hardware met een zelf geinstalleerd operating system en hosting panel. Clip-Bucket is zelf geïnstalleerd en de clips zijn eigen produkties. Samen vormt dit een uniek produkt! Click hier voor een Sneak Peek op DreamStream video.